تولید کننده و فروش لوله و اتصالات پلی اتیلن

  • ۰
  • ۰

آشنایی با شیر تخلیه هوا پلیمری

شیر تخلیه هوا پلیمری از جنس پلاستیک است و معمولا در لوله های مخصوص آبیاری تا ظرفیت ۲۵۰ میلی لیتر، از شیرهای تخلیه ۲ اینچ استفاده می شود‌. مواد به کار رفته پلیمری در این مدل شیرها باعث مقاومت زیاد آنها در برابر خوردگی و آسیب دیدگی می گردد‌. وظیفه شیر تخلیه هوا پلیمری این است که پس از نصب در لوله ها سبب تخلیه هوا، گاز و دیگر ذرات غیر مایع در لوله ها می شود‌. شیرهای پلیمری معمولا این کار را به صورت خودکار انجام می دهند‌. در واقع طراحی این شیرها به گونه ای است که جهت تخلیه هوا و گاز درون لوله ها، به وسیله فشار مایع یا از طریق کنترل دستی در موقعیت تخلیه قرار می گیرند‌.

[caption id="attachment_10170" align="alignnone" width="533"]آشنایی با شیر تخلیه هوا پلیمری آشنایی با شیر تخلیه هوا پلیمری[/caption]

پس از تخلیه هوا و گاز درون لوله توسط شیرهای پلیمری، ماده سیال بدون مانع و به صورت مداوم در لوله جریان پیدا می کند‌ و باعث بهتر شدن عملکرد سیستم می شود‌.

شیر تخلیه هوا پلیمری در سیستم های آبیاری نیز برای از بین بردن گازها و ذرات هوا در محل مخصوصی نصب می شود‌.  با توجه به اینکه معمولا در سیستم های آبیاری در قسمت بالای لوله تجمع هوا بیشتر بوده، بنابراین بهتر است محل نصب شیر تخلیه هوا در بخش بالایی لوله آبیاری در نظر گرفته شود تا عملکرد خوبی را از آن شاهد باشید‌. در حالت استاندارد، در هر ۴۰۰ متر در مسیر خط لوله ها لازم است که یک شیر تخلیه هوا پلیمری نصب گردد‌. تجمع هوا و گاز در لوله های سیستم آبیاری، در اثر جا به جایی آب در لوله، تغییر سطح ارتفاع آب و همچنین فعالیت های میکروبی در آب ایجاد می شود‌. پس استفاده از شیر تخلیه هوا پلیمری در این سیستم ها، جهت تخلیه هوا و گازهای موجود بسیار ضروری و پر اهمیت خواهد بود.

استفاده از شیر تخلیه هوا پلیمری باعث بهبود عملکرد سیستم می شود و به رفع مشکلاتی مثل تلاطم قطره های آبیاری، رفع ناهماهنگی در توزیع جریان آب و ... کمک می کند‌. این شیرها با شرایط محیطی سازگاری خوبی دارند و مقاوم در برابر تغییرات دما و شرایط شیمیایی هستند‌. نحوه استفاده از شیرهای تخلیه هوا پلیمری بسته به نوع لوله، اندازه و ابعاد آن، شرایط محیطی و ... متفاوت است.‌ نحوه نصب شیر تخلیه هوا پلیمری معمولا به شکل زیر است‌.

  • برای نصب شیر تخلیه هوا باید دقت داشته باشید که آن را به دور از نور مستقیم خورشید و هر گونه آلودگی و گرد و خاک نصب کنید‌.
  • کارشناسان و متخصصین در زمینه نصب شیرهای تخلیه هوا توصیه می کنند که یک شیر کشویی در زیر شیر تخلیه هوا قرار گیرد.
  • معمولا طراحی لوله ها به دو شکل خطوط نزولی با شیب ملایم رو به افزایش و یا صعودی با شیب ملایم رو به کاهش انجام می شود. در صورتی که خطوط لوله کشی با طول زیاد به صورت صعودی باشد، بهتر است که شیر تخلیه هوا در ابتدایی ترین نقطه مسیر نصب شود‌.

[caption id="attachment_10171" align="alignnone" width="600"]شیرهای تخلیه هوا پلیمری چه مزایایی دارند؟ شیرهای تخلیه هوا پلیمری چه مزایایی دارند؟[/caption]

شیر تخلیه هوا پلیمری چه مزایایی دارند؟

  • شیر تخلیه هوا پلیمری به دلیل خروج هوای حبس شده باعث کاهش فشار سیستم و در نتیجه افزایش طول عمر تجهیزات خواهد شد.
  • این مدل شیرها به دلیل کاهش فشار سیستم و کار کردن بهینه پمپ ها باعث صرفه جویی در مصرف برق می شوند‌.
  • به خاطر ایجاد خلا، موقع قطع جریان سیالات ممکن است لوله دچار تغییر شکل گردد که شیرهای تخلیه هوا مانع از بروز این اتفاق می شوند‌.
  • شیر تخلیه هوا پلیمری در مقایسه با دیگر انواع شیرهای تخلیه هوا، با جنس های چدنی و... قیمت پایین تری دارند‌‌.
  • شیر تخلیه هوا پلیمری از جنس پلیمر است و قطعات آن به راحتی قابل تنظیم بوده و از این رو، هزینه های تعمیر و نگهداری آن کاهش می یابد.
  • شیر تخلیه هوا پلیمری به صورت خودکار باز و بسته می شود و از این طریق، فشار آب در سیستم آبیاری حفظ می گردد. در نتیجه سیستم آبیاری عملکرد متعادل و مطلوبی از خود نشان می دهد‌.
  • به دلیل وجود هوا در سیستم آبیاری، شیر تخلیه هوا باعث کاهش خطر انسداد لوله ها و سیستم آبیاری خواهد شد‌.

شیر تخلیه هوا پلیمری چه کاربردهایی دارد؟

شیرهای تخلیه هوا پلیمری کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف از جمله موارد زیر دارند‌.

سیستم های آبیاری قطره ای

از شیر تخلیه هوا پلیمری در سیستم های آبیاری استفاده می شود. به طوری که با تخلیه هوا از لوله ها و سیستم های آبیاری، جلوی ناهماهنگی و یکنواختی جریان آب را می گیرد و به بهبود سلامت سیستم کمک خواهد کرد.

[caption id="attachment_10172" align="alignnone" width="341"]شیر تخلیه هوا شیر تخلیه هوا[/caption]

شبکه های آبرسانی

نصب شیرهای پلیمری در شبکه های آبرسانی شهری، باعث تخلیه هوای درون لوله ها و سیستم های آبرسانی می شود‌.

کاربرد شیر تخلیه هوا پلیمری در سیستم های صنعتی

شیر تخلیه هوا پلیمری در سیستم های صنعتی مثل سیستم های خنک کننده، سیستم انتقال مواد، سیستم تهویه و... مورد استفاده قرار می گیرد‌. وجود شیر تخلیه هوا در این سیستم ها باعث عملکرد بهینه آنها خواهد شد.

 

سیستم نفت و گاز

شیر تخلیه هوا پلیمری در صنایع نفت و گاز جهت تخلیه هوا نیز کاربرد دارد و به جلوگیری از تجمع هوای درون لوله های نفت و گاز کمک می کند‌. لازم است بدانید که کاربرد شیرهای تخلیه هوا بسته به صنعت و سیستم مورد استفاده، متفاوت بوده‌ و نحوه نصب آن نیز با توجه به استانداردهای تعیین شده انجام می شود‌.

تمامی محصولات تولیدی پلی صنعت پارس با رعایت های استانداردهای موجود در این صنعت ساخت و تولید شده است . علاوه بر کیفیت بالای محصولات در بین رقبا قیمت پایینتر و به صرفه تری دارا می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شیر تخلیه هوا پلیمری میتوانید به سایت www.polysanatpars.com مراجعه کنید و یا با شماره 66248529-021 تماس بگیرید. و برای مشاوره 24 ساعته با شماره همراه 09129746797 تماس حاصل نمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی