تولید کننده و فروش لوله و اتصالات پلی اتیلن

  • ۰
  • ۰

شیر گازی

شیر گازی

شیر گازی از جمله شیر های توپی است این نوع شیرها ضربه ای نیز نامیده می شوند . شیر هایی هستند که با حرکت چرخشی  کار میکنند که در آنها از یک دیسک کروی چرخان برای کنترل جریان عبوری استفاده می‌شود که این دیسک ها برای باز و بسته کردن جریان مورد استفاده قرار میگیردکه توان تحمل فشار تا حدود 10 بار را داراست.

نحوه عملکرد

 شیر گازی شـیرهای ساده هسـتند که برای قـطع و وصـل کردن جریان از یک قطـعه توپی شکل برای متوقف کردن و راه اندازی گاز استفاده میشود که با چرخش ساقه شیر به سمت موقعیت بازشدن توپی می چرخد و سوراخی که در وسط آن تعبیه شده است در مسیر ورود و خروج سیال قرار میگیرد و در نتیجه سیال از شیر عبور میکند. وقتیکه توپی آنگونه ایی  بچرخد که سوراخ آن عمود بر مسیر سیال قرارگیرد.

عملگرها

در شیر توپی هایی که در صنعت نفت و گاز  بکار می روند ممکن است از عملگرهای مختلفی به منظور کنترل مستقیم یا از راه دور شیر استفاده شود. متداولترین این عملگرها یا بصورت دستی بوده و یا توسط یک موتور کار می کنند. شیرهای دستی دارای یک چرخ یا اهرم دستی می باشند که مستقیماً یا از طریق یک گیربکس به ساقه شیر وصل میشوند. با حرکت ساقه شیر به اندازه یک قوس 90 درجه، شیر باز یا بسته میشود.

مسیر  ورود گاز به  دو صورت امکان پذیر است . نخست آنکه بصورت کاهش در سطح مقطع  که یک ارفیس Orifice   داریم که حفره روی گوی، کمتر از ورودی و خروجی شیر میباشد.

دوم آنکه بصورت مسیر کاملا” باز که حفره روی گوی به اندازه قطر ورودی و خروجی شیر است. 

مزایای شیر گازی

از مزایای مهم جهت استفاده از این نوع شیرها ، عمل کردن در نسبت یک به چهارم بسته بودن و باز بودن مجرای توپی ، یکپارچه بودن قطعات آن و عدم نیاز به روانکاری، عمل کردن سریع در باز و بسته شدن ، وزن کم ،ساختمان فشرده ،نصب و بهره برداری آسان، تغییر سریع جهت جریان، گشتاور پایین مورد نیاز جهت باز و بسته کردن و در نهایت ، قیمت پایین تر نسبت به سایر شیر هاست.

از سایـز 1/2 تا 4 اینـچ

توضیحات

  • فشار اسمی 10 بار
  • تحمل بسیار بالا در برابر مواد شیمیایی و اشعه خورشید
  • مقاوم در برابر رسوب
  • گشتاور عملکردی پایین

 شیر توپی یکی از پرکاربردترین انواع شیرهای صنعتی می باشد.

این نوع شیر دارای دسته طراحی شده و مقاوم شده جهت جلوگیری از شکست در اثر ضربه می باشد.

تمامی شیرهای تولیدی قبل از ارسال به بازار در کارخانه تست عملکردی و هیدرواستاتیک می شوند

تمامی محصولات تولیدی پلی صنعت پارس با رعایت های استانداردهای موجود در این صنعت ساخت و تولید شده است . علاوه بر کیفیت بالای محصولات در بین رقبا قیمت پایینتر و به صرفه تری دارا می باشد.

 

  • ۰۲/۰۵/۲۳
  • مجید عظیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی